Onboarding er et af de store ubesvarede spørgsmål indenfor XR-design, som kan stå i vejen for, at flere virksomheder og organisationer kommer i gang med at bruge XR-løsninger. Projektet vil styrke XR onboarding gennem kortlægning af tilgange, best practice og mulige standarder.
Med afsæt i fire forskellige produktionskoncepter udvikler og tester projektet videnskabeligt funderede grønne og socialt bæredygtige tilgange til planlægning af internationale co-produktioner af film og tv-serier.
Værktøjet gør det muligt for film/TV, spil og AV-teknikere at konceptualisere, designe, prævisualisere og planlægge virtual production-optagelser sammen. Dette uden lang oplæring, avanceret teknisk kapacitet eller fysisk tilstedeværelse.
Projektet afdækker konkrete udfordringer og præsentere bud på løsninger til mere bæredygtige produktioner. Projektet resulterer i et ’forandringskatalog’ med best practises og konkrete handlingsanvisninger.
Analyse af og overblik over de kreative teknologier, som udspringer af klyngen, hvordan de bliver brugt i den digitale visuelle industri og andre erhverv og sektorer.
Undersøgelse af VR som behandlingsmetode til unge patienter med ”schizophrenia-spectrum disorders” (SSD).
Kan AI effektivisere en central del af animationsbranchens produktionsprocesser og frigøre tid fra ’rugbrødsarbejde’ til perfektion af kreative detaljer?
Teknologier og hardware, der muliggør Extended Reality, er blevet stadig billigere, mindre, lettere i design og mere anvendt. Projektet undersøger, hvordan vores fremtid med XR vil se ud.
Projektet skal skabe grundlag for fremtidige bæredygtighedsstandarder og metode for måling af klimaaftryk i spilbranchen.
Projektet vil udvikle et bæredygtigt proof of concept for, hvordan virtuelle kulturelle assets kan vandre mellem hybride brugssituationer i ’Det kulturelle Metavers’.
Målet er at udvikle en digital metode for brug af game engines og andre spilteknologier til at adaptere eksisterende fortællinger til transmedielle IP’er (fx spil, film, tv-serier, VR).
Projektet udvikler, dokumenterer og kommunikerer good practice indenfor kreativ prævisualisering af film, tv og animation ved hjælp af Virtual Production værktøjer.
Projektet styrker bevidstheden om og tester inddragelse af data om publikum og målgrupper i danske filmskaberes udviklingsproces.
Udforsker, hvordan kreative teknologier kan bidrage til den grønne transformation af livsstilsindustrier.
Udvikling af et redskab til den digitale visuelle industri, som muliggør visualisering af digitalt sand, grus, og andre granulære materialer.
Udforskning og udvikling af nye metoder til realtime produktion med del-teknologierne; Universal Scene Description og Realtime performance capture.
Udvikling af teknologi, der simulerer menneskelig adfærd hos Non-Player Characters i computerspil og gør dem i stand til at træffe frie valg for at nå et bestemt mål.
Projektet udforsker, hvordan spiludviklere og filmskabere kan bruge fortællinger, scenografi og andet indhold genereret af kunstig intelligens.
Projektet undersøger, hvordan en kombinationen af motion capture og VR med robotter kan generere remote træning af robotter.
Udvikling af teknologi, der simulerer menneskelig adfærd hos Non-Player Characters i computerspil og gør dem i stand til at træffe frie valg for at nå et bestemt mål.
Projektet udforsker, hvordan spiludviklere og filmskabere kan bruge fortællinger, scenografi og andet indhold genereret af kunstig intelligens.