Tal & fakta om den digitale visuelle industri

Udgivelser, rapporter og faktaark

Analyse af kapaciteten i den digitale visuelle industri

Oxford Research og Højbjerre Brauer Schultz har for Vision Denmark undersøgt, hvorvidt der i dag og i den kommende årrække udbydes tilstrækkelig kvalificeret arbejdskraft, eller om der kan forventes at opstå arbejdskraftmæssige kapacitetsproblemer i den digitale visuelle industri i fremtiden.

Danske indholdsproducenter i tal 2018

Siden 2009 har Producentforeningen samlet data på tværs af den danske film-, spil-, reklame- og tv-branche til rapporten ’Danske Indholdsproducenter i tal’ – en periode, hvor industrien mere end nogensinde har været udfordret af ændrede forbrugsvaner og den digitale udvikling.

Det interaktive Danmark i tal 2015

Det interaktive Danmark er i vækst. Virksomheder, der udvikler interaktivt indhold, er front- runners i den digitale og teknologiske udvikling, og de danske indholdsproducenter er med på både indholdssiden, teknologien og forretningen.

Strategi for Danmarks digitale visuelle industri

Produktionsrabatter for den digitale visuelle industri

Danmark er snart det eneste land i EU, som hverken har indført eller truffet politisk beslutning om at indføre en incitamentsordning rettet mod digitale visuelle indholdsproducenter. Danmark står i en svær konkurrencesituation og konsekvenserne er klare. Et stort antal produktioner går tabt til lande med incitamentsordninger på plads…

Produktionsrabatter, faktaark

One-pager om produktionsrabatter og Vision Denmarks anbefalinger

Effekter af fondens investeringer 2013-2017