Language

Innovationsprojekter

Vi bringer industriens kreative virksomheder sammen med specialiserede forskere og andre relevante erhvervsområder med henblik på at udvikle og afprøve nye produktionsmetoder og teknologier til gavn for den enkelte virksomhed og det brede samfund.

En verden af digitale sandkorn

Spilvirksomheden Playdead vil i samarbejde med DTU udvikle et redskab til den danske digitale visuelle industri, som muliggør visualisering af digitalt sand, grus, og andre granulære materialer.

Sustainable Digital Transformation of the Lifestyle Industry through XR and Digital Storytelling.

Focusing on how creative technology and storytelling can contribute to sustainability and green transformation across digital visual and lifestyle industries.

Mapping af del-teknologier til optimering af 3D produktion indenfor animation og spil

Udforskning og udvikling af nye metoder til realtime produktioner med del-teknologierne; Universal Scene Description og Realtime performance capture.

Virtual Production som kreativt PræVis-værktøj

Projektet udvikler, dokumenterer og kommunikerer good practices indenfor kreativ prævisualisering af film, tv og animation ved hjælp af Virtual Production værktøjer.

AI til autogenerering af den sociale og narrative dimension af et spilunivers

Med projektet ArtEngine udforsker Filmskolen, hvordan spiludviklere og filmskabere kan bruge fortællinger, scenografi og andet indhold genereret af kunstig intelligens.

ArtEngine – samspillet mellem menneskeskabt kunst og computergenereret indhold

Med projektet ArtEngine udforsker Filmskolen, hvordan spiludviklere og filmskabere kan bruge fortællinger, scenografi og andet indhold genereret af kunstig intelligens.

Viden om publikum og omverdenen i udvikling og lancering af film

Projektet vil styrke bevidstheden om og inddragelse af data om publikum og målgrupper i danske filmskaberes udviklingsproces.

Animationsfilm til formidling af cyber- og sikkerhedstrusler

Projektet undersøger, hvordan en animationsfilm kan fremme forståelsen og bevidstheden omkring cyber- og sikkerhedstrusler.

Creating a Tele Cobot with motion capture and VR techniques

The project explores how combining motion capture and VR techniques with robots can generate remote training of robots and hence generate use for a new industry.