Language

Fokusområde: Internationalisering

Danmark står med en unik mulighed for at udnytte vores spidskompetencer indenfor digital visuel produktion i et globalt marked. Klyngen arbejder for, at danske producenter holder sig konkurrencedygtige.

I hele verden er der en enorm efterspørgsel på både medieindhold, talenter og anvendelse af nye kreative teknologier i alle dele af erhvervslivet og blandt private forbrugere. Alene i 2019 efterspurgte de førende globale medieselskaber originalt indhold for over 500 mia. dkk. Samtidig er det globale marked for spil eksploderet i 2020 med en samlet global omsætning på ca. 1000 mia. dkk.

 

Danmark står med en unik mulighed for at udnytte vores spidskompetencer indenfor digital visuel produktion i et globalt marked. Men den internationale konkurrence er hård. Klyngen arbejder for, at danske producenter har de bedste muligheder for at differentierer sig og blive eksponeret på det internationale marked. Blandt andet ved at lave erhvervsfremstød på festivaler og markeder og etablere samarbejder mellem danske virksomheder og internationale partnere, fra distribution og publishing til producenter, investorer og vidensinstitutioner.

Find aktuelle events indenfor
Internationalisering her.

Projekter indenfor internationalisering

Fra lokal til global filmnation

Vision Denmark styrker den danske film- og TV-branches internationale samarbejde og netværk samt omverdenens kendskab til dansk film og tv.