Language

En grønnere spilbranche

En grønnere spilbranche

I samarbejde med 10 spilvirksomheder vil Aalborg Universitet udarbejde et grundlag for fremtidige bæredygtighedsstandarder i computerspilbranchen.

Kan XR skabe et liv uden friktion?

Kan XR skabe et liv uden friktion?

Sammen med virksomheden Khora VR undersøger Københavns Universitet, hvordan vores fremtid med XR vil se ud. Hvordan XR kan ændre det, vi ser og hjælpe os med at agere i verden.

The Adaptation Engine

The Adaptation Engine

Projektet undersøger worldbuilding i game engines som metode til at adaptere eksisterende fortællinger såsom litteratur til transmedielle IP’er (fx spil, film, tv-serier, VR).

Vision

Nyheder fra industrien

VR i Sundhed – hvordan og hvorfor?

Den 14. september inviterer vi til en dag med fokus på Virtual Reality i sundhedsvæsnet. Mød førende eksperter og virksomheder på området og hør mere om, hvordan VR kan bruges til behandling og læring.

CAVE Conference: Concept art & Visual exploration

Oplev nogle af verdens største kunstnernavne indenfor computerspil, film og serier, når Vizlab Studios den 28. – 29. september åbner dørene til Skandinaviens største Concept Art og Visual Exploration konference.

En national klynge

 

Vision Denmark er erhvervsklyngen for spil, film, TV, animation og XR. Vi samler økosystemet på tværs af Danmark for at skabe innovation og vækst i den digitale visuelle industri.

 

Klyngen har regionale partnere og fysiske hubs i Aarhus, Viborg og Fyn samt København, hvor sekretariatet er lokaliseret.

Klyngen er stiftet i samarbejde med tre af industriens største virksomheder; Nordisk Film, SYBO Games og Unity Technologies og har herudover en partnerkreds på 11 videninstitioner, som bidrager til vækst via innovation i industrien.

 

Klyngen har aktuelt mere end 120 medlemmer og partnere som er aktivt involveret i klyngens aktiviteter.